sherpa-header_mobile

Kundens upplevelse

När man arbetar med sin affärsutveckling är det viktigt att säkerställa att det erbjudande som man tar fram möter det som kunden vill hitta en lösning på. I vissa fall är det något som kunden aktivt söker en lösning på, det vill säga kunden vet att dom vill lösa det men har ännu inte hittat en lösning. I andra fall är det en lösning på ett problem som kunden inte ens visste att dom hade men som du listat ut i ditt arbete med att designa ditt nya erbjudande. Vid all typ av affärsdesign är det bra att ta med sig perspektivet hela vägen ut till själva lanseringen av erbjudandet. Hur kommer reklamaffischen att se ut, vem vänder vi oss till, vad är dennes problem och vad är vår lösning. Att jobba iterativt med olika frågeställningar och infallsvinklar bidrar till att skärpa erbjudandet och säkerställa kundvärdet. 

Vi på Sherpa Management tycker det är oerhört roligt att hjälpa våra kunder att designa och utveckla sitt erbjudande. Vi tycker om att jobba interaktivt och grafiskt och tar ofta hjälp av Busienss Model Canvas och Value Proposition Canvas för att i nära samarbete mellan olika personer hos våra kunder ta fram och vässa erbjudandet till slutkunden så att det verkligen skapar värde och en positiv kundupplevelse.

Nyhetsarkiv

Länkar

-

Senaste nyheter